U podstaw projektu znalazła się potrzeba przełamania barier - strachu, niedostępności, niewiedzy i ceny - nagromadzonych wokół myślenia o lataniu.
Niezbędne było działanie, które pokaże ludziom mieszkającym w zasięgu oddziaływania wrocławskiego lotniska, że niewielkim kosztem można odwiedzić najciekawsze europejskie metropolie.
W tym celu zorganizowaliśmy pierwszy projekt edukacyjny Portu Lotniczego Wrocław – cykl edukacyjnych wystaw w największych miastach Dolnego Śląska.
9 miast Dolnego Śląska i Opolszczyzny, 900 km trasy, 16 tygodni - cykl wystaw plenerowych ,,Wrocławskie lotnisko przylatuje do…” stanowił przełom w prowadzonej dotychczas przez lotnisko komunikacji zewnętrznej.
Tę unikatową akcję zaplanowaliśmy jako odwrócenie typowego kierunku komunikacji. Dzięki nam port „wyszedł” na spotkanie Dolnoślązakom.
W ramach kampanii wystawa odwiedziła miasta o największym potencjale ekonomicznym i społecznym w regionie. Na trasie znalazły się: Zgorzelec, Bolesławiec, Lubin, Legnica, Opole, Świdnica, Jelenia Góra, Wałbrzych, zaś finałowa prezentacja odbyła się we Wrocławiu.
Każdą wystawę poprzedzała konferencja prasowa zorganizowana dla lokalnych mediów, połączona z udziałem władz portu i lokalnych samorządowców. Wystawa lokowana była w centrach miast, na głównych placach i deptakach.
W ramach ekspozycji prezentowano europejskie miasta, do których można polecieć z Wrocławia.
Tournée trwało 16 tygodni i pozwoliło nam dotrzeć z popularyzacją idei latania z Wrocławia do około 1,5 miliona osób.
W związku z akcją udało się zbudować pozytywne relacje z lokalnymi mediami. O lotnisku pisano pozytywnie, relacjonowano jego rozwój – zarówno w kontekście budowy nowego terminalu pasażerskiego, jak i rozwoju siatki połączeń.
Akcja pozwoliła wzmocnić bezpośrednie relacje władz portu z władzami miast, w których odbywały się wystawy i skutecznie promować znaczenie, jakie dla rozwoju regionu niesie modernizacja wrocławskiego lotniska.