PL EN

Zostań testerem – zgarnij drukarkę!

Sytuacja zastana

Black Point to producent wysokojakościowych materiałów eksploatacyjnych do druku, jeden z liderów polskiego rynku alternatywy, którego akcje od 2010 r. są notowane na rynku NewConnect.

Firma współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi na całym świecie i jest laureatem wielu prestiżowych nagród produktowych i biznesowych.

Specyfika rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych wymaga jednak konsekwentnego uwiarygodniania jakości oferowanych produktów oraz podkreślania otwartej komunikacji z użytkownikiem.

Firma potrzebowała koncepcji, która pomoże zrealizować te cele. Co zaproponowaliśmy?

Rozwiązanie

Najpierw pytanie, potem odpowiedź, a następnie testy i opinie. Pionierską dla branży akcję „Zostań testerem – zgarnij drukarkę!” na facebookowym profilu Black Pointa przeprowadziliśmy w listopadzie 2011 r.

W pierwszym etapie uczestnicy e-mailowo odpowiadali na zadane pytanie kreatywne. Następnie wyłoniliśmy 30 osób, które otrzymały do testowania zestawy atramentów marki Black Point. Użytkownicy kręcili filmy, przygotowywali komiksy, pisali wierszyki, a nawet opracowywali dyplomy i zaświadczenia.

Nie zabrakło testów ekstremalnych, jak choćby próby drukowania przy radykalnych zmianach temperatury. Testerzy samodzielnie publikowali swoje prace na „Tablicy” fanpage’a Black Pointa. Bez cenzury!

Efekty

„Zostań testerem – zgarnij drukarkę!” okazało się być jedną z największych akcji konsumenckich w historii polskiego rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Otrzymaliśmy ponad 100 zgłoszeń.

W listopadzie 2011 r. na profilu marki odnotowano wzrost współczynnika przyrostu fanów o 95% w stosunku do poprzedniego miesiąca. W ciągu dwóch miesięcy trwania akcji na „raczkującym” fanpage’u aktywność fanów sięgnęła zenitu – liczba opinii o postach wyniosła prawie 1500.

Do tej pory żadna marka z branży nie zdecydowała się na tak radykalnym krok, oddając możliwość opiniowania swoich produktów użytkownikom.

Dzięki kampanii „Zostań testerem – zgarnij drukarkę!” udało się nam również zwalczyć stereotyp mówiący, że alternatywne materiały eksploatacyjne nie gwarantują wysokiej jakości druku. 100% opinii opublikowanych przez fanów miało charakter pozytywny!

Agora Bytom - serce Bytomia na Facebooku

Agora Bytom - serce Bytomia na Facebooku

Jak sprawić, by fanpage galerii handlowej śledziła blisko połowa mieszkańców miasta? Odpowiedź na to pytanie znaleźliśmy w Agorze Bytom.

Port Lotniczy Wrocław – podróżnik EuGenius

Port Lotniczy Wrocław – podróżnik EuGenius

Wrocławskie lotnisko znane jest z najwyższych standardów obsługi pasażerów. Jego renoma jest również bodźcem do stałej kreacji działań i podnoszenia jakości komunikacji. Mieliśmy okazję sprawdzić, jak

Agora Bytom na kulturalnym poziomie

Agora Bytom na kulturalnym poziomie

Jesteśmy z Agorą Bytom od samego początku. To już ponad 7 lat. Przez ten czas rynek bardzo się zmienił. Galerie handlowe wpisały się w życie klientów - nie tylko pod względem robienia zakupów, ale rów

Dwa światy połączone w Magnolia Park

Dwa światy połączone w Magnolia Park

Fanpage Magnolia Park to kluczowy kanał komunikacji galerii handlowej z klientami. Regularna praca nad budową wizerunku i interakcją z fanami w social media skutkuje rosnącym zainteresowaniem.

Konkurs, jakiego jeszcze nie było

Konkurs, jakiego jeszcze nie było

U podstaw projektu znalazła się chęć popularyzowania przedsiębiorczości, a także potrzeba przełamania barier - strachu, niewiedzy i kosztów nagromadzonych wokół zakładania własnego biznesu.

Zafutbolowany Bytom

Zafutbolowany Bytom

Wspólnie z naszym Klientem, Agorą Bytom oraz pierwszoligową drużyną Polonii Bytom, zapewniliśmy zabawę dwustu dzieciom, promując sportowego ducha i prospołeczny charakter galerii.

Kampania wysokich lotów

Kampania wysokich lotów

Zadbaliśmy o głośne otwarcie jednej z najważniejszych inwestycji miejskich ostatnich lat. Uruchomienie nowego terminalu wrocławskiego lotniska śledziło całe miasto.

Eksperci piękna - budowa wizerunku

Eksperci piękna - budowa wizerunku

Jak budowaliśmy markę WellDerm - od jednej z wielu klinik "no name" we Wrocławiu do jednego z najbardziej rozpoznawalnych brandów we Wrocławiu i w Warszawie.

Nasz udział w przełomie naukowym

Nasz udział w przełomie naukowym

Przy pomocy szeroko zakrojonej akcji promocyjnej na Facebooku, połączonej ze skutecznymi działaniami public relations, przeprowadziliśmy debiut rynkowy pierwszej na świecie linii biodermokosmetycznej.

Wrocławskie lotnisko przylatuje do…

Wrocławskie lotnisko przylatuje do…

Popularyzowaliśmy latanie z wrocławskiego lotniska wśród 1,5 mln Dolnoślązaków. W ramach unikatowej akcji odwróciliśmy standardową komunikację - to port wyszedł do ludzi.